algemeen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rob en Marleen Elands - WaarBenJij.nu algemeen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rob en Marleen Elands - WaarBenJij.nu

algemeen

Blijf op de hoogte en volg Rob en Marleen

18 April 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We hebben al heel wat wegen van het zuiderlijk eiland gehad en waar je ook kijk het is er overal mooi. En wat een weinig mensen wonen hier. Uren zonder mensen of zonder huizen. Wel veel schapen koeien en herten. Als je een kudde koeien ziet dan zijn dat er makkelijk. 100 of meer. De huizen van de mensen zijn hier slecht onderhouden. Volgens ons heeft een nieuwzeelander het niet echt goed. De prijzen in de winkels zijn hoog erg hoog. Water moet je hier in de fles kopen maar kost makkelijk 5 dollar de 6 liter. Een dollar is 65 euro cent dus......
10 kilo aardappelen voor 9 dollar.....
Als we een kop koffie drinken zijn we 8 dollar kwijt.
Dus de mensen hier moeten veel verdienen maar daar zien ze niet naar uit.
Hier had ik helemaal niet bij stil gestaan..

Van de week hebben we een tocht gemaakt met de boot tussen de fjorden en een stuk de Tasman zee op. Geweldig was dat maar wel koud.
Het hele schip was gevuld met Japanners wat een apart slag volkje. Maar ze zijn wel goed voor de economie van NZ want ze doen aan alles mee.
Ze rijden ook rond in campers en doen dit op hun eigen chaotische manier.
Ikzelf heb nog niet in de camper gereden en als het niet nodig is doe ik het ook niet ook. Links rijden en dan met een automaat.
We hebben nog 4 dagen hier op het eiland en dan vliegen we naar Bali..
Misschien nog een laatste verslag maar dat ligt aan de verbinding die er vaak niet is.
Groetjes van ons xx

• 18 April 2016 - 09:39

Marja:

Hallo Rob en Marleen.
    Wat gaat dat toch vlug, nog maar 4 dagen en je gaat weer naar Bali, daar kun je fijn verder genieten met Emy, Yanko en de kids. alvast een goede reis gewenst verder en we horen nog wel van jullie.
    groetjes van Mart en Marja

• 18 April 2016 - 19:08

Rien En Marianne:

Hoi vakantiegangers,
    Geniet maar van die 4 dagen daar en natuurlijk ook van Bali daar met z'n allen.
    Als ik dat zo lees hebben wij het in Nederland nog niet zo slecht.
    Liefs, knuffel van ons

• 18 April 2016 - 20:33

Marita:

Wat gaat het toch snel, nog veel plezier die laatste dagen in NZ. Hopeljk een goede vlucht naar Bali en dan daar lekker genieten met z;n allen. Groetjes aan Emy,Janco en kids.

• 19 April 2016 - 17:28

Jopie:

Hoi. De tijd gaat veel te snel he. Wel leuk om zo mee te lezen! Lekker genieten nog van NZ en dan op naar Bali, dat wordt ook genieten met iedereen! Liefs en groetjes
    Harrie en Jopie XX